به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهمترین اخبار حوزه جادهای در هفتهای که گذشت به شرح زیر است:
سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی | به لحاظ اعتباری به شدت برای تجهیز راهدارخانهها٬ تأمین نمک و تعمیر ماشین آلات برای راهداری زمستانه مضیقه و محدودیت مالی وجود دارد. |
۴ هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان تیر ۹۵ افتتاح میشود | |
آمار کشتهشدگان ۶ ماه نخست سال در تصادفات راههای روستایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۹ درصد کاهش یافت. | |
ناصر رزاق منش مدیرکل روابط عمومی سازمان حمل و نقل جادهای | معرفی مرکز کنترل مدیریت راههای کشور و سامانه پاسخگوی ۱۴۱ به مردم مهمترین کاری است که سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با موضوع رعایت حقوق شهروندی در نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته انجام میدهد. |
عبددالحسن علی اکبری مدیرکل حمل و نقل و پایانههای آذربایجان غربی | از زمان بازگشایی مرز رازی (۲۸ مهر) تا پایان روز یکشنبه ۳ آبان سه هزار نفر از این مرز خارج شدند تردد از این مرز همچنان رو به افزایش است. |
مرز سرو از روز چهارشنبه ۲۹ مهر فقط بر روی مسافران پیاده باز شد. | |
مرز بازرگان فعال است و به طور متوسط روزانه ۸۰۰ دستگاه کامیون از این مرز وارد و خارج میشوند. | |
محمد جواد عطرچيان مدير كل دفتر ترانزيت و پايانه هاي مرزي | در اولين اجلاس كميسيون مشترك همكاريهاي حمل ونقل جاده اي جمهوري اسلامي ايران با كشور يونان در تاريخ ۲۷ و ۲۸ مهرماه برگزار و طي آن با امضاي يادداشت تفاهمي بر توسعه همكاريهاي حمل ونقلي دوجانبه تأكيد شد. |
حسن احمدی نوری معاون ساخت وتوسعه آزادراهها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل
| آزادراه قم- گرمسار با رعایت کامل مسایل زیست محیطی و کاهش گازهای گلخانهای و مبتنی بر شاخص های در نظر گرفته شده در حفظ حقوق شهروندی احداث شد که تنها ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال صرفهجویی سالانه با کاهش گازهای گلخانهای از طریق احداث این آزادراه صورت میگیرد. |
توجه به منظر راه به معنای رعایت ویژگیهای خاص معماری، فرهنگی و زیست محیطی هر منطقه در ساخت راهها از مسایل مهمی است که در پروژههای آزادراهی رعایت شده است. | |
در زمینه احداث و نگهداری آزادراهها سعی بر آن است تا با استفاده از تکنولوژیهای نوین و به منظور پاسداشت رودخانهها و معادن و با استفاده از سیستم بازیافت گرم، کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و هم در استفاده از ذخایر طبیعی کشور صرفهجویی گردد. | |
عینالله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور | با توجه به بررسیهای آماری، ۵۰ درصد از تلفات رانندگی در محل سانحه است و نیمی دیگر مربوط به مجروحانی است که در مسیر بیمارستان جان میبازند. |
علیاکبر اولیا دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران
| خسارت پرداختی ناشی از تلفات سوانح رانندگی ۱۰ هزار میلیارد تومان است. |
۲ هزار میلیارد تومان، خسارت بیمهها در حوزه بیمه شخص ثالث است. بیمه شخص ثالث باید برای همه وسایل نقلیه الزامی باشد در حالی که هم اکنون ۸۰ درصد خودروها و درصد پایینتری موتورسیکلت، بیمه شخص ثالث دارند بیمه شخص ثالث باید براساس ریسک جاده، خودرو و کاربر تعریف شود نه سیلندر خودرو. | |
طبق قانون ما موظف هستیم ۱۰ درصد حق بیمههای شخص ثالث را به وزارت بهداشت و ۵ درصد را به نیروی انتظامی پرداخت کنیم اما باید شفافسازی شود که این ارقام در کجا هزینه میشود. | |
داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری | طبق قانون هر ۳ سال یکبار باید در میزان جرایم رانندگی بازنگری کرد. جرایم فعلی از سال ۸۹ هیچ تغییری نکرده است جرایم رانندگی باید ۲ برابر شود |
بیشترین نقش را در تصادفات جاده ای عامل انسانی دارد و پس از آن با اختلاف زیاد عامل جاده و خودرو نقش دارد تا زمانی که جرایم افزایش پیدا نکند نباید انتظار کاهش چشمگیر آمار تصادفات و تلفات جاده ای را داشت. |
نظر شما